مشاووره

مشاوره

مشاووره

مشاوره

مشاوره

  • ۰
  • ۰


نحوه تغییر رشته از طریق کارنامه سبز کارنامه سبز

  • زمان استفاده از کارنامه سبز؟
  • شرایط استفاده از کارنامه سبز یا کارنامه نهایی؟
  • دریافت کارنامه محرمانه برای انتقالی چگونه است؟
  • رفع محرومیت از کنکور 97 به چه صورتی است؟
  • نحوه اعتراض و انتقالی به رشته بعدی انتخاب شده چگونه است؟(تغییر رشته کارنامه سبز)

"شرایط استفاده از کارنامه سبز برای انتقالی به رشته های اولویت بعدی داوطلب می باشد"

کارنامه سبز به این منظور منتشر می شود که داوطلبان انتخاب های بعد از رشته ای را که در آن مجاز به ثبت نام شده اند را مشاهده نمایند و در صورت تمایل به انتقال برای آن رشته اقدام نمایند.

شرایط انتقالی دانشگاه سراسری بر اساس کارنامه سبز

با وجود این تضمینی وجود ندارد که با وجود اینکه کارنامه سبز ثابت کند شما در یکی از انتخاب های پایینی قبول می شوید، بتوانید در آن انتخاب شروع به تحصیل کنید، زیرا سازمان سنجش پس از انتشار کارنامه سبز یا  کارنامه محرمانه هیچ مسئولتی در مورد انتقالی یا جابجایی به اولویت ها و انتخاب های پایین تر قبول نمی کند و تنها دانشگاه مبدأ و مقصد هستند که باید با این انتقالی موافقت کنند.

دانشگاه مبدأ

دانشگاهی که پس از انتشار نتایج نهایی در آن قبول شده اید و باید مهرماه در آن ثبت نام کنید.

 دانشگاه مقصد

دانشگاهی که طبق مدارک موجود در کارنامه سبز در یکی از رشته های آن در انتخاب ها و یا اولویت های پایین تر خود قبول می شدید به شرطی که آن را بالاتر از انتخاب قبولی فعلی خود می زدید. ( همان انتخابی که علاقه دارید به آن تغییر رشته و یا دانشگاه دهید)

دریافت کارنامه سبز کنکور سراسری 97

برای دریافت کارنامه سبز کنکور 97 خود بر اساس قبولی در اولویت های انتخاب رشته داوطلب و همچنین نحوه اعتراض(تغییر رشته) و رفع محرومیت از کنکور سراسری 98 می توانید از طریق شماره گیری شمارخ 9099072943 (از طریق تلفن ثابت و بدون کد گیری) تماس حاصل نمایید، و برای اطلاعات بیشتر در مورد کنکور سراسری 97 بر روی لینک های زیر کلیک نمایید:

زمان و تاریخ استفاده از کارنامه سبز

شرایط انتخاب رشته کنکور سراسری 97

راههای پیشنهادی ما برای شرایط استفاده از کارنامه سبز به شرح زیر است :

1- استفاده از سیستم بررسی اشتباه

بهترین راه و اولین راه استفاده از سیستم بررسی اشتباه در انتخاب رشته سازمان سنجش و تقاضای بررسی اولویت بعدی شماست، این مرحله را به مشاوران مجرب درخت دانش بسپارید.

برای اطلاع از نحوه رفع محرومیت کنکور سراسری بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

رفع محرومیت کنکور سراسری

2- استفاده از کارنامه نهایی یا کارنامه سبز یا کارنامه محرمانه

در دانشگاهی که قبول شده اید ثبت نام کنید تا فعلا به حداقل قانع باشید. برای ترم اول دانشجو شوید و انتخاب واحد کنید اما از اوایل ترم اول با مراجعه به دانشگاه مقصد و با دردست داشتن کارنامه سبز  یا کارنامه محرمانه درخواست دهید که از ترم دوم و در انتخاب پایین تر مورد علاقه تان شما را ثبت نام کنند.

این روش امکان موفقیت بیشتری دارد. یعنی درصورتی که دانشگاه مقصد ظرفیت داشته باشد ( که معمولا دارد) با درخواست شما موافقت می کند و پس از اخذ موافقت دانشگاه مبدأ از ترم دوم می توانید در دانشگاه مقصد شروع به تحصیل کنید و واحدهای عمومی که در ترم اول پاس کردید را تطبیق بزنید. اگر هم دانشگاه مقصد با درخواست شما برای انتقالی با استفاده از کارنامه سبز یا کارنامه محرمانه موافقت نکرد حداقل شانس ثبت نام در قبولی اولیه تان را از دست نداده اید.

3- استفاده از کارنامه نهایی کنکور سراسری یا کارنامه سبز یا کارنامه محرمانه

اگر از رشته و دانشگاهی که الان قبول شده اید خیلی متفرید و حتی یک ترم هم حاضر نیستید سر کلاس بروید با دردست داشتن کارنامه سبز به دانشگاه مقصد مراجعه کنید و درخواستتان را مطرح کنید.

این راه به احتمال زیاد منجر به موفقیت نمی شود زیرا دانشگاه مقصد درحال ثبت نام از ورودی های جدید خود است و بعید است که با درخواست شما موافقت کند.

4- استفاده ازکارنامه سبز یا کارنامه محرمانه

از رشته و دانشگاهی که الان قبول شده اید آنقدر متنفر هستید که اصلا و ابدا حاضر به ثبت نام در آن نیستید. از طرف دیگر خیالتان راحت است که رشته و دانشگاه قبولی تان روزانه نیست یعنی شبانه، پیام نور و یا غیرانتفاعی است و می توانید کنکور سال بعد هم شرکت کنید. اما بدتان نمی آید که در انتخاب ها و اولیت های پایینی که طبق کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه می توانستید قبول شوید شانستان را امتحان کنید. پس با خیال راحت در عین حالیکه برای کنکور سال بعد می خوانید از مهرماه سراغ دانشگاه مقصد بروید و درخواستتان را مطرح کنید به امید اینکه مورد موافقت قرار گیرد.

نکته مهم :

راه سوم برای کسانی مناسب است که مطمئن هستند به هیچ وجه قرار نیست در محل قبولی فعلی شان شرکت کنند. فقط این دوستان دقت داشته باشند که اگر محل قبولی فعلی شان یک دانشگاه روزانه باشد سال بعد از شرکت در کنکور سراسری محروم هستند. البته اگر تا به موقع اقدام کنید می توانید با استفاده از سامانه بررسی درخواست اشتباه در انتخاب رشته  از محرومیت کنکور سال بعد معاف شوید.

مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری 97

راههای ارتباطی با کارشناسان و مشاوران کنکور سراسری درخت دانش

شماره تماس: 9099072943

کانال تلگرامhttp://t.me/derakhte-danesh
اینستاگرام سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش

  • ۹۷/۰۵/۰۶
  • faraj hosaini

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی